Pages

Tuesday, March 9, 2010

Panas Hati

Hati ni kalau berdebar-debar ada lah sebabnya. Hati tak pernah menipu. Rasa macam panas hati pula. Stalker aku ke apa? Dulu hantar 'orang-orang' dia, then add aku. Agaknya sebab macam tak puas hati dengan 'hasil kerja' orang-orangnya jadi suruh adik aku pula tanya. Adik aku tak ada FB, suruh tanya through phone lah. Sebab jauh. Entah-entah lepas ni suruh adik aku buka account FB pula. Apa kes? Kalau ada apa-apa yang memang tak puas hati ke, nak cakap apa ke, apa-apa saja lah bagitahu sendiri tak boleh?

Apa yang nak dimalukan? I dont know you anymore. You are like a totally different person to me. Whan kind of game you try to play? This game is so complicated. It is. It really is. Its hard to understand. Nobody will understand it. Nobody.

Lepas tu apa yang aku add, semua dia pun nak add sama. Macam mana ye nak hide friends kat FB ni? Biar dia tak tahu siapa kawan aku. Dah lah FB tu aku buat unprivate. Hilang hak privasi aku. Ingat aku suka ke bagi orang lain tengok privasi aku tu? Tapi sebab panas hati kan.

Lagi satu, benar kata orang, kalau sekali menipu, akan ada penipuan yang seterusnya. Aku? Aku tak pernah menipunya. Aku cakap je kat dia aku ada FB. Tapi dia dengan selamba cakap dia dah tak involve in any kind of social networks!!!

Dia hanya bagitahu adik aku je yang dia ada FB. Tapi tiba-tiba adik aku cakap dia boleh tanya pula macam mana adik aku tahu dia ada FB. And from there dia suruh adik aku tanya, aku ni pernah tengok page dia tak? Apa ni? Bukan ke dia sendiri yang cakap kat adik aku dia ada FB tapi jangan bagitahu aku. Aku tak kisah kalau nak rahsiakan, sebab aku memang dah tahu. Tapi aku pasti dia akan fikir bukan-bukan pasal aku. Suka stalk page dia. Oh man please lah.

Dont lie to me. I already knew you have FB. Not 1 but 2!!! Tapi aku buat-buat tak tahu je. Aku malas nak cakap. Sebab kalau aku cakap, 1 thing for sure, mesti lepas ni dia akan segan dengan aku. And pasti komunikasi antara kami makin dingin. Percaya lah. Walau hati ini sakit, walau hati ini pedih, walau hati ini panas, aku diamkan saja. Aku cuba tenangkan diri, aku cuba sejukkan sendiri hati ni. Ada sesiapa kisah? Tak ada. No one.

Kalau post tadi aku macam happy, tapi sebab aku pergi tengok page dia and mutual friends kami jadi 19, aku rasa panas hati. Jadi aku ni stalker juga lah kan? Tapi at least aku tak hantar siapa-siapa untuk stalk or spy apa-apa. Lagi 1 sebab aku dah cakap aku ada FB. Dan dia cakap dia tak ada. Tapi stalk pula. I knew everything. But this time it's getting so complicated.

Tapi aku terfikir juga, agaknya dia nak orang or friends kat FB dia tu wish birthday dia tak lama lagi kot. Sebab tu add ramai-ramai. So that nanti penuh wall dia sebab wish. Masa birthday aku hari tu, aku publish je wall kat public. Maybe dia stalk page aku masa tu.

All of you might think kenapa lah aku ni negative thinking pasal dia kan? But, tiap apa yang aku fikir kan tu walaupun negative, tapi sebenarnya betul. BENAR. Tak salah untuk berfikiran negative. Sebab kalau nak fikir positive je, kita tak tahu mungkin hasilnya akan jadi sebaliknya. Masa tu kita akan totally in shocked. Tak bersedia untuk terima hasil yang tidak kita jangka. Tapi kalau kita fikir dari negative side, sekurang-kurangnya kita dah bersedia untuk tengok hasilnya. Walaupun akan mengejutkan kita. Am I right?

Aku dah bosan dengan game ni. Apa-apa semua cerita kat adik aku. Aku tak camburu kalau dia nak cerita kat adik aku. Cuma jangan menipu. Kat aku cakap lain, bila cerita kat adik aku cakap lain. Aku paling tak suka kalau orang menipu. Tak nak cerita kat aku tak apa, tapi tolong lah cakap benda yang betul. Aku bukan naive sangat. Cuma aku saja nak tunjukkan aku macam tak tahu apa-apa. Nak tengok game yang dia mainkan ni macam mana. But this game is SUCKS!!!! It makes me SICK!!!

Aku dah letih dengan semua ni. Maaf kalau guna word 'aku'. Sebab rasanya word tu paling sesuai dengan keadaan sekarang. Jangan sesiapa terasa. Sebab tak ada state nama sesiapa pun. Thank you. Im sorry if I waste your time to read all this nonsense. Good bye all...

No comments:

Post a Comment