Pages

Friday, March 5, 2010

Berbunga Hati?

BERBUNGA HATI.

Urmmm bila Jiji cakap dah lama tak guna word ni baru Zafi perasan. Dulu kami selalu guna word 'berbunga hati'. Sebab masing-masing dalam hati rasa 'sesuatu'. 'Sesuatu' apa? Adalah. :)

Haiii tiba-tiba rasa rindu pula nak sebut word tu. Tapi banyak kaitan dengan hati ni. Hati ni sukar nak tafsirkan. Bila ada perkara yang menyentuh perasaan, hati yang akan terasa dulu. Biar pun hati ni macam nampak dan tidak kewujudannya, tapi bila dah 'terasa hati' ambil masa untuk pulih. It takes time to heal.

Kadang-kadang kita selalu cuba untuk menjaga hati orang, tapi pernah ke orang akan jaga hati kita balik? Kadang-kadang mereka tidak sedar itu semua. Mereka fikir kita tidak akan terasa. Tapi siapa tahu? Sebab yang merasakannya hati ini. Terlalu halus. Tak nampak. Bukan pada fizikal. Konkrit.

Tapi hati yang terasa ni sedaya upaya tak nak tunjukkan yang kita sedang terasa. Sebab nanti keadaan akan bertambah rumit. Sebab nanti keadaan tidak akan sama seperti sebelumnya. Berkemungkinan renggang.

Jadi, walaupun terasa hati, selagi boleh simpan, simpan je lah. Tapi andai kata hati itu sudah tidak mampu untuk bertahan, apa-apa boleh terjadi. Tidak mungkin berpaling lagi pada hati itu. Hati itu lembut, halus, tidak nampak, sebab itu harus menjaganya dengan berhati-hati. Supaya tidak pecah.

*Tiada kaitan dengan sesiapa. No offense.*

No comments:

Post a Comment