Pages

Wednesday, March 10, 2010

I Want POLO T-Shirt!!!

Cerita ni 'berlaku' (macam penting je kan?), hari Ahad. Alah 7 March hari tu. On my birthday. Masa ni tengah jalan-jalan di Open Day KHAR. Handphone Zafi berbunyi. Tengok-tengok ada nombor yang tak dikenali. Konon-konon berdebar lah tu. Manalah tahu kalau-kalau dia kan. Hehehe. Tapi.....bukan lah.

Me: Hello ni siapa?
Hisyam: Ni aku lah. Syam.
Me: Nombor siapa kau pakai ni?
Hisyam: Nombor aku lah. Aku pakai dua nombor.
Me: Oh ok. Wey ko ni, last sekali wish kat aku. Lina and Zuar dah wish pun. Tadi Zuar baru je called. Dia ada kat Kuantan. Dia cakap nanti nak belanja aku makan kek coklat. Weee..
Hisyam: Hahaha aku memang saja pun nak wish last. Sebab last year kau wish aku pun lambat. Wey Happy birthday ya. Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, berjaya kat dunia and akhirat.
Me: (Masa ni Zafi terkejut lah juga sebab bukan main banyak yang Syam ucapkan dan doakan.) Insha Allah. Ameen Ya Rabbal Alameen. (Tu je mampu Zafi ucapkan). Kau kerja ke? Wey Lina cakap kau dah jadi Manager POLO dekat East Coast Mall. Wahhhh best betul.
Hisyam: Hahaha ha ah. Pandai Lina ni bagitahu kau. Datanglah sini. Tengok baju. Nanti aku bagi discount.
Me: Alah aku ni student lagi. Tak kan nak pakai POLO tu pula.
Hisyam: Tak lah. Kau datang je. Tuntut hadiah kau ni.
Me: Tuntut? Kau nak bagi aku T-shirt POLO?
Hisyam: Ye lah. Kira bagi kat kau lah. Tapi kau kena tuntut masa cuti lah. Cuti bila?
Me: Hujung bulan 4 nanti. Betul ke kau nak bagi T-shirt POLO?(Banyak kali tanya sebab macam shocked sekejap.Tingtingting).
Hisyam: Yup. Kau boleh tuntut sampai habis cuti sem nanti. 2 bulan kan?
Me: Ha ah. 2 bulan. Tak sabarnya nak ambil hadiah tu.
Hisyam: Kau mesti datang tau. Ambil juga hadiah ni. Kira 0-0 lah ye. Aku dah bagi hadiah kat kau ni.
Me: Ok nanti aku drag abang aku drive pergi EC Mall.

Seronok sangat sebab nanti balik cuti sem dapat hadiah. Kek and T-shirt. Tapi Zafi pun pelik kenapa Syam cakap 0-0. Sebab Zafi tak pernah pun bagi hadiah dekat Syam. Dia je yang pernah bagi hadiah Pooh kat Zafi. 4 years ago. Maybe sebab lambat wish kot. Tapi tak apalah. Nanti cuti nak suruh abang Zafi drive and ambil hadiah tu. Yay!!!

No comments:

Post a Comment