Pages

Saturday, March 5, 2011

Terasa Lagi

Hati ni mudah sangat nak terasa. Dulu tak macam ni pun. Tak suka la. Asal lambat sikit, mula nak merajuk. Kadang-kadang tu, sampai meremang bulu roma sebab tahan perasaan tak nak bagi nangis. Kenapa susah sangat nak faham? Dulu aku boleh je pujuk hati sendiri, but now? Saja tak nak faham. Tapi dia tu. Pentingkan sangat dengan kerja waunya tu. Entah siapa yang nak sangat dia buat wau. Fikir la sikit, macam lah dia tu tak de kerja lain nak dibuat. Wau wau ni. Apa ni? Then ajak itu la, ini la. Lepas tu bila aku ada, kena tunggu lagi sementara dia buat kerja. If macam tu, baik tak payah ajak aku teman. Hati pun tak sakit.


Then, buat-buat tak tau je apa yang aku rasa. Tak kan nak kena cakap jugak tu semua? Nak je aku, once, buat-buat tak ambil tau pasal dia. Tapi...., hati ni tak kuat. Lepas tu mesti akan rasa bersalah. I shouldn't do that, I shouldn't do this. Bila aku lihat balik beza yang lepas, banyak sangat perbezaannya. Aku dulu seorang yang keras, bak kata Farah, antara batu and aku, batu tu lembut lagi, but now, aku jadi macam, hurmm ye lah. Selalu mengalah dengan dia. Sebab aku fikir, aku malas nak panjang-panjangkan cerita and malas buat masalah. Nanti lagi susah. Aku selalu la fikir what if la what if la. Banyak sangat negatifnya aku fikir. Tapi aku rasa elok jugak before aku nak merajuk aku fikir dulu, sebab antara emosional and rasional, mana yang akan bawak untung? Aku tak nak la jadi macam sesetengah perhubungan yang perempuannya selalu la ikut kata hati. That's so not me okay. Itu lah aku. Terasa hati macam mana pun, aku akan cover dari orang lain.



No comments:

Post a Comment