Pages

Wednesday, February 2, 2011

Bilalah Turn Aku :P

Hari ni, maksud aku pagi tadi, bosan-bosan bukak FB. FB sekarang macam dah tak best. Ahhh well it's maybe because all the sweet things between me and Him can't be written. Yelah, korang pun pernah rasa kan, bila ada something yang sangat-sangat best, excited nak nulis ni, tapi bila dah nak berblog, terus tak tau nak type apa. Because the feelings that you feel is difficult to be explained ;) . Merepek jap. Padahal aku nak cakap, aku bosan je dengan FB ni. Tapi meraban benda lain lak :P .


Then, tadi godek-godek la FB kawan-kawan masa sekolah teknik dulu. Sekali tengok...drum rolls please! ;) , most of them ada yang dah bertunang and married! Oh myyyy!!!! Apahal aku je ni yang tak kahwin lagi? Aku je ke? *kelip-kelip mata, tengok kiri kanan and muka vongok* . Maksud aku, bilalah aku nak kahwin ni? Yang dah kendong anak pun ada you ollsss!!! Lately, aku selalu fikir hal kahwin. Serious, masa dulu-dulu, aku tak pernah pun fikir hal-hal ni. Bila kawan-kawan tanya, aku cakap belajar lah dulu. Tapi now aku fikir, bila dah habis belajar nanti mesti kerja. Then nanti sibuk dengan kerja lak. Bila masa lak aku boleh bersosial and cari pasangan yang terbaik kan?


But, Alhamdulillah, Allah menghadirkan aku seseorang yang terbaik buat aku. * Auuww dan dan lak lagu Bruno Mars = Just The Way You Are kat radio Hitz ni. His fav song! * . Moga-moga Dia lelaki and imam terbaik untuk aku :) :') . Kawan-kawan aku, Farah, Gus, and Jiji selalu jugak tanya macam mana perkembangan aku and that guy. Jawab aku mudah, doakan je yang terbaik buat kami. Mudah-mudahan kami berjodohan antara satu sama lain :) . Aku sentiasa mengharapkan doa kalian untuk aku dan Dia :) .


Dan Alhamdulillah juga, Mak macam dah semakin faham hubungan aku dan Dia. Sebelum ni Mak macam takut jugak lah, sebab Dia jauh. Yelah, nanti if aku dah kahwin, berjauhan lah dengan family aku. Tapi aku cakap kat Mak, yang bila aku dah kahwin, kena dengar cakap suami. And suami pulak, walau dah kahwin, mesti ikut cakap ibunya, asalkan tidak melanggar hukum. Aku pun tak sangka yang aku boleh yakinkan Mak macam tu. Yelah, maybe aku ni nampak macam hu-ha-hu-ha je. Tapi hal-hal seperti tu, sedikit sebanyak aku harus tau. Now, bila nampak aku bermesej, Mak dah tak tanya banyak. If dulu kan, Mak keberatan sikit :) . Biasalah, ibu mana yang tak risau. Risau anak daranya tersalah memilih atau dikecewakan. Aku pernah berbincang hal tu dengan Dia. Mujur Dia dapat terima dengan positif. Dia cakap, ibu mana tak risau. Dia faham perasaan seorang ibu macam mana :) . Dia akan berusaha untuk yakinkan Mak. Insha Allah :) .

No comments:

Post a Comment