Pages

Saturday, December 11, 2010

Tak Terluah

Kalau awak tanya saya kenapa saya pilih dia, saya pun tak ada jawapan yang kukuh. Sebab sebelum saya and dia jadi an item, saya pernah fikir what if kami terlibat dalam perhubungan jarak jauh. Ye lah mesti jarak and perbezaan masa jadi one of the obstacles. Dulu kami macam orang lain lah, mula-mula kami just kawan-kawan. But as time and year go by, our 'heart atmosphere' changed. We are more close than before. I always wondering about this. I never refuse or reject him, but I just want to know why all this happen. Again I know, this is what we call Rahsia Allah.

Yesterday, I told my mom about our relationship. Lately, saya macam dapat rasa yang mak saya dah perasan about me and him. Mak macam susah nak benarkan saya and dia jadi item. Sebab ye lah jauh. Mak membayangkan what if kami dah berumah tangga nanti. Mesti saya akan duduk jauh dari family and kena ikut him. Saya bagitahu mak, saya dah fikirkan tu semua. Sebelum saya and dia jadi more serious. Banyak yang saya fikirkan. Tipu lah kalau saya cakap saya tak melihat jauh dalam relationship ni. But, as we all know, everything mesti ada risiko. Including this matter.

This is not the time to flirt. Plus, I never flirting out. Maksud saya, selalu tukar-tukar boyfriend tu bukan sifat saya. Ouh nak sebut that word, rasa macam janggal lak. I'm serious. I just don't want to waste my time falling in love with wrong guy/s. But, nak tak nak kena mencari kan. Nak cari yang tepat and terbaik bukan senang. Like the wise says, life is like a box of chocolate. You never know what you going to get. So, sometimes it really takes time to find the one who suits you.

My friend Farah, told me that she 100% believed that me and him are meant to be together. Insha Allah. Farah jugak sama macam saya. LDR. Tapi Farah and her bf tu still in Malaysia. But, my situation is different. Even though him from Malaysia jugak, tapi dia belajar and kerja kat oversea. Farah mahu pengakhiran yang baik between saya and him. Sungguh saya juga mahu yang terbaik and menggembirakan berlaku between us. Who don't want it? Live with the one you love the most is every one's dream and desire.

We have been known each other since 2008. It has been 2 years. Its not a short time. I told you. There were a lot of things we had been through together. The bad, the happy, the sweet, the sour. All in one. Sometimes it really hurts. But, finally we are where we are today. And I always thanks Allah for that.

* Mula-mula nak letak title untuk post ni, 'Nak Menulis, Tapi Banyak Idea Sampai Tak Terluah Pula' macam panjang sangat, bukan macam, tapi memang panjang pun, so I cut it short as Tak Terluah je. Hehehe. *

No comments:

Post a Comment