Pages

Monday, July 26, 2010

Janji

Ok bagus Nurul. Sepatutnya sekarang kena siapkan report tapi sibuk berblog pulak. Haih godaan-godaan. Asal nak buat report masa tu lah, nak berblog bagai. Hari ni, eh bukan-bukan, semalam saya teringat saya hampir-hampir je berjanji pada diri sendiri yang saya tak akan berhubung dengan HIM.

Alahhh masa tu bulan March. After I knew about him and that girl. I wrote on YM's quote ; JIJI, I won't look back. Everything is clear. I hate it. Yes, masa tulis quote tu, saya nak je tulis saya tak akan message or berhubung dengan HIM. Tapi, saya cepat-cepat sedar, am I strong enough to not message with him? Saya boleh ke kuatkan hati untuk ignore kan message dia macam tu? TAK. Saya dah rasa memang tak ada kekuatan untuk abaikan itu semua.

And I am right. Masa dia message saya, saya terus teringat janji yang hampir saya katakan pada diri sendiri dan pada Jiji jugak. Saya tak terus reply message dia. Selepas beberapa jam baru saya balas. Cuba bayangkan kalau saya berjanji, dan saya langgar janji itu dengan reply message dia? Maksudnya saya kalah. Saya kalah dengan diri sendiri. Biar saya mengaku awal-awal bahawa saya tak akan berjanji begitu, sebab sooner or later I'll reply his message.

Plus, I have to put aside my hurt feeling. I have to act like nothing happened. It's hurt me damn so much. I think from that angle, I won. Sebab saya berjaya untuk tidak mengeruhkan keadaan. Tapi sakitnya jangan cakaplah. Kalau dilayan, makin teruk. So, I keep myself busy.

Now, Alhamdulillah I'm getting ok and everything is on the right track. Harap-harap semuanya ni berjalan dengan baik dan lancar. Jangan lah lagi ada yang terasa hati dan makan hati. Hati kan...

No comments:

Post a Comment