Pages

Saturday, April 17, 2010

To S :

Sheikh, Seyyed, or Syed

Which one do you prefer?

Ejaan tak sama tapi titlenya boleh tau kan? Macam kebetulan ke apa ke Zafi pun tak tau. Tapi semua yang terjadi kan dah ditentukan oleh ALLAH? Mana ada berlaku secara kebetulan. Sebelum kita lahir lagi aturan hidup kita telah ditentukan. Tapi kita ni je yang selalu cakap kebetulan kebetulan kebetulan.

Haaaa and, and, lagi nak buat kisah ni tambah menarik, tak perlu tambah garam ke gula ke, tak perlu okkay, pangkal nama dia orang ni bermula dengan penghulu segala huruf. You figure out by yourself. ;). Oh bukan setakat tu je, belakang nama dia orang pula berakhir dengan huruf yang ke 14. DAN huruf yang ke 14 tu pula permulaan pada my name.

Seriously, when I know them, I never ask their real name. Dan dia orang pula just bagi nickname je. Bila dah lama kenal, tak ada lah sampai bertahun-tahun ye, dia orang sendiri akan bagitau their real name. Tapi ada seorang je yang Zafi tanya. Dua orang tu lagi bagitau sendiri.

Mula-mula tak perasan, tapi biasalah tak lama lepas tu mula rasa pelik. Eh kenapa semua nama macam nak sama? Zafi mencari nama tu ke? Oh tak tak. Benda tu, I mean nama datang dengan sendiri.

Zafi tak kisah pun dengan nama apa kalau nak berkawan dengan seseorang tu. Ye lah tak kan pula kalau nama seseorang tu tak macam kita harapkan, kita terus tak nak kawan dengan dia. Betul tak? Asalkan maksud nama mereka baik cukup lah. Nama kan doa juga.

Jadi bagaimana dengan kamu?
Nama-nama kawan kamu pula bagaimana?

No comments:

Post a Comment